Första graviditetstestet

När jag och min man träffades tog det inte många månader innan vi gick igenom en ganska jobbig period. Helt plötsligt så började jag må väldigt konstigt, brösten växte, jag mådde illa från och till osv. Med tanke på att mensen var sen så växte misstankar om graviditet.
 
Jag minns det så väl fast det är många år sedan nu för den paniken jag hade då kommer jag aldrig glömma. Både jag och mannen hade ju inte varit tillsammans så länge och ingen av oss hade ett fast jobb. Min underbara man sa på en gång att detta klarar vi tillsammans jag finns här för dig. 
 
Vi tog oss ganska omgående till närmaste affär för att köpa ett graviditetstest och sedan skyndade vi oss hem. Kommer någon av er ihåg första gången ni skulle göra ett sådant test? 
Jag kan säga att jag var ganska panikslagen och visste inte riktigt hur jag skulle göra. Jag lusläste instruktionerna och följde dem sedan ordentligt. Jag var livrädd att jag skulle gjort något fel men mannen försökte lugna mig att jag hade ju följt instruktionerna.H"
 
De minuterna vi väntade för att få resultatet kändes oändliga. När vi väl sedan såg att det var negativit andades vi båda ut och bestämde oss för att den dagen vi tittar på en positiv sticka så måste vi båda ha fast jobb och ha varit tillsammans ett tag.
 
Detta var dock bara första gången vi misstänkt en graviditet...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0