DIY Vimplar

Något som de flesta verkar ha i barnrum numera är vimplar, det finns att köpa alla möjliga varianter men jag valde att sy egna för att det skulle bli lite mer personligt.
 
Jag klippte ut trianglar och sydde ihop dem två och två så att de skulle bli mer stabila. Jag lämnade en öppning, vände dem ut och in och när jag sydde fast bomullsbandet vek jag det dubbelt över triangeln så försluts öppningen på samma gång.
 
För att kunna hänga upp vimplarna gjorde jag knapphål längst ut på vardera sida av bomullsbandet.
 
Självklart går vimplarna i mestandels mintgrönt så att det ska matcha det framtida barnrummet!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0