DIY Sittpuff

Jag vet om att det varit mycket DIY inlägg sista tiden, och det kommer bli ett par stycken till. Jag vill få ut alla saker som jag gjort så att jag kan lägga ut sedan en och en när jag gör nya saker.
 
Det jag gjort denna gång är en sittpuff. Detta var också något jag såg på google men inte hittade ett mönster på. Därför blev den inte riktigt bra då jag fick försöka göra ett eget mönster. Men den kommer fungera i alla fall och ett barn kommer ju inte tänka på att den är lite konstig i formen...
 
Det jag gjorde var att rita av tättunnans lock så att jag fick en cirkel till botten och top. Sedan mätte jag runt cirkeln så att jag visste ungefär hur många cm som behövdes runt. Jag klippte sedan kvadrater med sömnsmån 1cm som jag sydde fast i två rader som jag sedan sydde fast i toppen och botten. Jag använde samma princip som på alla fyllda saker jag gjort, alltså att jag lämnade en öppning som jag sedan stoppade in vadden i. Eftersom jag ville ha sittpuffen ganska "hård" stoppade jag den ganska mycket innan jag sydde igen.
 
Om det är något av det jag skapat själv som ni vill veta mer detaljerat hur jag gjort kommentera gärna så kan jag höra av mig till er och hjälpa till så gott jag kan! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0