DIY Mjuka klossar

På google finns många olika tips på vad man kan skapa själv till ett barnrum. En sak jag hittade var mjuka stora klossar som man antingen kan ha som inredningsdetalj eller som babyn kan leka med. Jag gjorde mönstret själv eftersom jag inte hittade något mönster.
 
Det var ganska simpelt jag ritade bara en kvadrat som är 20x20cm sedan sydde jag ihop 6st kvadrater, dock lämnade jag en liten öppning så att kuben gick att vända på och sedan fyllas med vadd. Öppningen sydde jag sedan igen för hand.
 
Jag kände att det skulle bli lite mer dekorativt med fler klossar så jag valde att göra 3st så att dem kan stå som en liten pyramid. Eftersom jag kände att det skulle se lite tråkigt ut om alla 3 gick i mintgrönt så valde jag att göra en mintgrön, en blå och en rosa. På det viset fungerar färgerna för om det blir en pojke eller flicka.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0