DIY Mini Skötväska

Ett tips jag hittat återkommande på google har varit att sy en liten mini skötväska som är liten och enkel att ta med sig om man bara ska vara borta en liten stund. Jag bestämde mig för att testa att sy en egen. I facken kan man t.ex. ha blöjor, våtservetter och ett klädombyte.
 
Jag är väldigt nöjd med resultatet, det var ganska pillrigt och svårt men det gick bra tillslut. Mitt tips till er som också vill sy en sådan här är att söka på google för att hitta vilken variant du gillar bäst och sedan kolla ur den personen gjort. Många kallar även denna variant för Blöjfodral.
 
Det mönstret jag använde som grund var från denna sida:
https://ullran.wordpress.com/2013/05/14/ullranbullrans-blojfodral-tutorial-samt-monster-eller-hur-jag-syr-ett-blojfodral/
 
Dock gillade jag inte stängningsmöjligheten för jag ville hellre ha kardborre så det bytte jag ut det i mönstret. Tänk på att ni kan göra om mönstren så att dem passar för era behov!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0