DIY Lapptäcke

När jag var liten fick jag ofta ligga på en mjuk filt på golvet med leksaker. Detta vill jag att mina framtida barn också ska få göra, och jag vill att dem ska få ligga på en filt jag har gjort själv.
 
Jag använde samma princip som när jag gjorde kuddarna med framsida och baksida men fyllningen är annorlunda. Jag sydde ihop flera fleecefiltar så att det blir extra mjukt. Sedan fyllde jag filten med dem. Jag sydde igen öppningen och jag sydde som en ram runt hela filten för att fyllningen ska hålla sig på plats så att den går att tvätta.
 
Jag har gjort två olika storlekar, en mindre som man kan ha i spjälsängen som överkast och en större som kan ligga på golvet med leksaker på.
 
 
Puky
2016-10-11 @ 09:58:37
URL: http://https://about.me/Puky

Den enda nackdelen är att det blir ännu svårare att se alla legobitar och undvika att trampa på dem, hehe :D

Svar: Haha ja det kan jag tänka mig! Får komma ihåg det ;)
Kajsa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0