DIY Kuddfodral

Jag kände att något som är basic måste vara att sy kuddfodral, det kändes bättre att sy fodral så att dem kan tvättas om det skulle hända en olycka på dem... Därför köpte jag två stycken innerkuddar med måtten 40x40cm.
 
Sedan använde jag mig av lapptäckesteknik och skapade en framsida med många fina mönster på och baksidan fick enbart ett tyg. Det man ska tänka på är att fodralet måste vara ca 1 - 1 1/2cm större än kudden (ca 41x41cm). Dock blev mina fodral lite för stora jag hade nämligen 2cm större än själva kudden.
 
Först hade jag tänkt använda dragkedja men jag insåg ganska fort att det skulle bli för svårt för mig och jag ville inte använda knappar eftersom jag inte vill riskera att den framtida bebisen råkar pilla loss dem. Därför gjorde jag som man gör med örngott. Hoppas ni förstår vad jag menar, annars får ni säga till så får jag förklara bättre!
 
Framsida:
 
Baksida:
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Baby Dream

En blogg om min dröm att bli mamma och problemen på vägen.

Lysekil - Boka hotell
Personligt mammabloggar.nu bloggar Mer besökare till bloggen
RSS 2.0